Share This Article
Profesjonalna działalność każdej firmy wymaga przemyślanej i skrupulatnej strategii marketingowej. Określenie planu rozwoju biznesu musi koncentrować się na właściwych kanałach marketingowych, które pozytywnie wpłyną na promocję firmy i maksymalizację zysków. Czym kierować się przy tworzeniu strategii marketingowej i dlaczego nie wolno z niej rezygnować w prowadzeniu przedsiębiorstwa?
Strategia marketingowa – co to takiego?
Strategia marketingowa to nic innego, jak zespół skrupulatnie określonych działań i zasad postępowania, których zadaniem jest zwiększenie efektywności działalności firmy i maksymalizacja zysków. Formułowanie strategii marketingowych polega na analizie najważniejszych problemów oraz stworzeniu planu ich rozwiązania.
Cele marketingowe i sposoby ich osiągnięcia powinny jasno wskazywać kierunek rozwoju i metody uzyskiwania jak najlepszych wyników. Przykładowa strategia marketingowa powinna zawierać:
- ocenę sytuacji rynkowej,
- analizę rynku docelowego,
- badanie mocnych słabych stron firmy,
- jasno wytyczone cele i metody ich realizacji,
- analizę konkurencji,
- zbadanie skuteczności dotychczasowych działań marketingowych,
- szacunkowy budżet.
Należy pamiętać, że strategie marketingowe muszą być na bieżąco kontrolowane i aktualizowane zgodnie z pojawiającymi się na rynku, coraz to nowszymi trendami. Właściwie opracowana strategia pozwoli na rozwój i promocję marki, zbudowanie rozgłosu i przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Dlatego ważne jest, aby została ona stworzona w sposób kompleksowy i profesjonalny.
Czym jest komunikacja marketingowa i jakie są jej cele?
W tworzeniu strategii marketingowej nie można zapomnieć o komunikacji marketingowej. Jej nadrzędnym celem jest przekazanie środowisku najbardziej istotnych informacji o prowadzonej działalności danej firmy i jej ofercie rynkowej oraz wzbudzenie odpowiednich reakcji w odbiorcach. Komunikacja marketingowa wpływa na postawy i zachowania konsumentów i kształtuje popyt na dane produkty. Jest ona integralną częścią strategii marketingowej – dzięki niej możliwa jest realizacja przyjętych wcześniej zadań.
Wyróżnia się następujące cele komunikacji marketingowej:
- informowanie klientów o oferowanych produktach lub usługach oraz przedstawienie ich zalet i konkurencyjności,
- przypominanie o swojej obecności na rynku,
- przekonywaniu klientów do zakupu.
Pozycjonowanie strony a strategia marketingowa
Pozycjonowanie strony internetowej – nazywane inaczej SEO (Search Engine Optimization) – polega na realizacji działań, które prowadzą do zwiększenia widoczności witryny w wyszukiwarkach. Google i inne przeglądarki mocno dbają o to, by dostarczać Internautom strony WWW, które zawierają wartościowe i trafne informacje. Algorytmy wyszukiwarek zwracają uwagę przede wszystkim na te witryny, które są użyteczne, bezpieczne i mają odpowiednią szybkość ładowania.
Zapewnienie dobrej widoczności witryny jest jednym z głównych zadań strategii marketingowej. Właściwie zoptymalizowana strona pozwala na zwiększony ruch na witrynie, a więc większą liczbę potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą firmy. Co jest celem poprawnej optymalizacji strony?
- opracowanie atrakcyjnych treści,
- prawidłowy układ elementów na stronie,
- właściwie dobrane słowa kluczowe,
- obecność meta opisów i alternatywnych treści grafik w witrynie,
- prawidłowy kod źródłowy,
- łatwa nawigacja na stronie,
- szybki czas ładowania się strony i podstron,
- wartościowy link building.
Właściwe pozycjonowanie strony internetowej to skuteczne narzędzie w prawidłowej strategii marketingowej. SEO pozytywnie wpływa na rozpoznawalność i dobry wizerunek firmy, zdobycie przewagi nad konkurencją i osiąganie lepszych wyników finansowych.
Kampanie PPC – czym są i jak je wdrożyć?
Strategia marketingowa ma jasno wyznaczać kierunek działań podejmowanych przez firmę, by osiągnąć konkretny cel marketingowy. W celu jej realizacji można skorzystać z kampanii PPC (Pay Per Click), czyli kampanii płatnych linków lub reklam, które wyświetlane są szczycie w wynikach wyszukiwania. Jest to często wybierana forma promocja firmy ze względu na dużą elastyczność i korzystny model rozliczeń. W kampaniach PPC zleceniodawca jest bowiem do zapłacenia za reklamę dopiero w momencie, gdy użytkownik w nią kliknie.
W jaki sposób wdrożyć tego typu kampanie? Można skorzystać z usługi Google AdWords, który jest najpopularniejszym w naszym kraju systemem reklam PPC.
źródło: quality-factor.pl