Share This Article
Reklama internetowa w znacznym stopniu wypiera tradycyjne formy promowania towarów i usług. Pozwala ona szukać klientów w miejscu, gdzie potencjalnie jest ich najwięcej, czyli właśnie w sieci. Podstawowym narzędziem zarówno do promowania firmy, jak i zarabiania online, jest własna strona internetowa. Chcąc ją wypromować, warto dowiedzieć się, czym są linki sponsorowane Google Ads oraz w jaki sposób mogą wspomagać działania z zakresu marketingu internetowego.
Strona internetowa – dla klienta czy dla wyszukiwarki?
Witryny internetowe muszą być funkcjonalne dla użytkownika, który korzystając z nich, będzie potrafił wykonać podstawowe zadania od początku do końca, nie napotykając przy tym znaczących problemów. Z drugiej strony strona internetowa powinna być widoczna dla wyszukiwarek, a w szczególności dla Google, gdyż to ona na polskim rynku zdobyła największą popularność i jak do tej pory, nie ma sobie równych. Celem właścicieli stron internetowych jest, aby ich witryny zajmowały w wyszukiwarce jak najwyższe miejsca. W tym celu pozycjonuje się witryny – jest to zadanie złożone i czasochłonne, bowiem nierzadko na osiągnięcie oczekiwanych rezultatów trzeba będzie poczekać kilka miesięcy. Alternatywnym rozwiązaniem, dzięki któremu nasza witryna może znaleźć się jak najwyżej w wyszukiwarce internetowej, są linki sponsorowane.
Czym są linki sponsorowane i jak je rozpoznać?
Linki sponsorowane Google Ads wyglądają niemalże identycznie, jak pozostałe wyniki wyszukiwań, które pojawiają się na konkretne frazy. Wyróżnia je znaczek z napisem “reklama” oraz to, że znajdują się one na samej górze w oknie wyszukiwań. Takie oznaczenie sprawia, że osoba użytkownik wie, z czym dokładnie ma do czynienia. Niemniej jednak linki sponsorowane nie stanowią nachalnej reklamy, gdyż w rzeczywistości odpowiadają one słowom kluczowym, które użytkownik wpisał w wyszukiwarkę. Linki sponsorowane mogą znajdować się nie tylko nad pozostałymi wynikami, ale również pod nimi czy z prawej strony. Tego rodzaju umiejscowienie sprawia, że reklama staje się dla użytkownika widoczna.
Koszt kampanii reklamowej z użyciem linków sponsorowanych
Warto zastanowić się, jakie koszty będzie generowała reklama internetowa, jeśli zdecydujemy się na linki sponsorowane Google Ads. Otóż najczęściej właściciel witryny dokonuje płatności za każde kliknięcie w link przez użytkownika. Czasami opłat dokonuje się za samo wyświetlenie reklamy – w rzeczywistości wybór sposoby rozliczania się jest kwestią umowną. Oznacza to, że koszty, jakie poniesiemy na reklamę, zależne będą między innymi od ruchu na naszej stronie internetowej. Ten zaś daje zdecydowanie większą szansę na pozyskanie klienta, który dokona zakupu naszych towarów bądź zechce skorzystać z naszych usług. Kampanie reklamowe oparte na likach sponsorowanych Google Ads mogą okazać się dobrą inwestycją, jeśli posiadamy niewielki budżet. W każdej chwili możemy bowiem zrezygnować z promowania się w ten sposób bądź też zmienić optymalizować kampanię.
Czym są kampanie reklamowe PPC (pay per click)?
W kontekście linków sponsorowanych Google Ads, nie sposób nie wspomnieć o kampaniach reklamowych PPC, czyli pay per click. Ich koszt opiera się o system aukcyjny – ustalamy, jaką maksymalną stawkę jesteśmy w stanie zapłacić za jedno kliknięcie, a następnie bierzemy udział w licytacji z konkurentami z branży. W celu optymalizacji wydatków na kampanię PPC, warto zadbać o odpowiednie pozycjonowanie strony internetowej oraz dobór właściwych słów kluczowych. Kampania PPC sprawdza się szczególnie w przypadku młodych, wchodzących na rynek firm. Będzie ona dobrym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw, które działają w branżach o dużej konkurencyjności. Warto o niej pomyśleć, jeśli chcemy promować się lokalnie bądź też mamy zamiar uruchomić reklamę internetową jedynie sezonowo, na krótki okres czasu. Oczywiście, kampania reklamowa PPC to doskonałe uzupełnienie tradycyjnego pozycjonowania strony internetowej, pozwalające pozyskać większą liczbę klientów.